ABİDE-8 2016 Şanlıurfa İl Raporu´muz yayınlanmıştır
2016 yılında gerçekleştirilen Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi - 8 (ABİDE-8) araştırmasına ait Şanlıurfa il raporu merkezimizce hazırlanarak yayınlanmıştır.Bilindiği üzere eğitim sistemimizde öğrenci seçme ve yerleştirme sınavlarında çoktan seçmeli sorular kullanılmaktadır. Ancak çoktan seçmeli sorular, öğrencilerin cevapları kendilerinin oluşturmasına olanak vermez. Bu tür sorularda seçenekler vardır ve öğrencilerden seçenekler arasında tercih yapmaları beklenir. Bu nedenle bu tür sorularla öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme, yorum yapma gibi üst düzey zihinsel özelliklerinin ölçülmesi zordur. Öğrencilerin üst düzey zihinsel özelliklerini ölçmek için açık uçlu soruların kullanımı daha uygundur. Çünkü açık uçlu sorular öğrencilere düşünme ve kendi cevabını oluşturma olanağı vermektedir.
ABİDE Projesiyle farklı soru türleri kullanılarak öğrencilerin üst düzey zihinsel özelliklerine sahip olma durumlarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bunun sonucunda da ulusal düzeyde bir izleme-değerlendirme sistemi kurulması planlanmaktadır. Projenin Haziran 2015 tarihinde gerçekleştirilen pilot uygulamasında açık uçlu soruların ulusal sınavlarda kullanılabileceği görülmüştür.
Tüm bu gelişmelerin ardından 2016 yılında Şanlıurfa´da da nihai olarak uygulaması gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına ilişkin istatistiksel veriler merkezimizce değerlendirilmiş ve rapor haline getirilmiştir. Raporda öğrencilerin ders başarılarını etkileyen hususlar her yönüyle ele alınmıştır. Ölçme Değerlendirme Merkezimizce hazırlanan rapor, Şanlıurfa´nın eğitim alanında şimdiye kadarki en kapsamlı raporu olma özelliğini taşımaktadır.
Raporun ilimizde eğitim alanında yapılacak çalışmalara rehberlik yapmasını ve olumlu katkı sağlamasını diliyor, tüm öğretmen ve öğrencilerimize başarılar diliyoruz.
Şanlıurfa İl Millî Eğitim Müdürlüğü
Ölçme Değerlendirme Merkezi